Servis kotlov

Kotol je technické zariadenie, v ktorom prebieha spaľovací proces, teda intenzívne odoláva vysokým teplotám. Týmto výkonom sa môže rýchlo opotrebovať. Preto sa servisná prehliadka kotlu odporúča vykonať raz ročne. Každoročný servis je spoľahlivý spôsob, ako predísť poruchám kotlu, nájsť a odstrániť skryté poruchy a poškodenia, ktoré by mohli viesť k zvýšenej spotrebe paliva či nebezpečenstvu úniku plynu a emisií.

Ak vlastníte kotol značky Viessmann a Baxi a rozhodli ste sa pre naše servisné služby, neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si termín prehliadky.

 

 

Vykonávame záručný aj pozáručný servis kotlov značiek Viessmann a Baxi.

Nezáleží na tom, ako dlho vám už kotol slúži. Jeho pravidelnou údržbou zabezpečíme čo najdlhšiu životnosť a bezpečnú prevádzku.

 

Ako prebieha servisná prehliadka?

  • Skontrolujeme a zhodnotíme stav kotla pred servisom
  • vyčistíme:
    • celý priestor kotla vysávačom
    • sitko na spiatočke
    • horák – vyčistíme kefou aj vysávačom
    • vymenník – mosadznou kefou, vysávačom, v prípade veľkého znečistenia prúdom vody
    • lopatky spalinových alebo kondenzačných ventilátorov – tlakovým vzduchom
    • elektródy horáku, ktoré v prípade potreby vymeníme
    • u kondenzačných kotlov okrem výmmenníka čistíme aj sifón kondenzátu
  • vypustíme vykurovaciu vodu (ak je kotol starší ako 2 roky), doplníme tlak v expanznej nádobe
  • skontrolujeme:
    • tlak v tryskách, prípadne nastavíme minimálny a maximálny tlak, u kondenzačných kotlov nastavíme CO2 pomocou analyzátora
    • bezpečnosté systémy komína, ako sú poistky spätného ťahu spalín u komínových kotlov, skontrolujeme tesnosť plynových armatúr detektorom úniku plynu
    • u komínových spotrebičov typu B únik spalín detektorom CO2
  • nakoniec vyhotovíme protokol o kontrole a nastavení kotla.

 

Termín vám rezervujeme presne s určením času príchodu technika. Ročnú servisnú prehliadku si pokojne môžete objednať aj na rok dopredu. Ideálny termín je po skončení vykurovacej sezóny.

Na dohodnutý termín u nás nezabudnete – pripomenieme vám ho jeden deň vopred sms-správou alebo e-mailom s uvedením dohodnutého času.